Jag vill inte skriva namnet på den sjön i rubriken för av någon anledning så har ett tidigare inlägg lockat till sig många nya besökare och jag tror att de blir lite besvikna när de ser att det gäller Blå Lagunen i Östergötland. Visserligen en fin liten sjö, väl värd ett besök, men det finns många blå laguner och jag gissar att det folk söker är mer kända sådana, t ex på Island. Jag och min syster, som bor i Motala, gjorde en utflykt till denna sjö och då blev rubriken Blå Lagunen. Men i samma inlägg skrev jag även om vår sista dag i en hyrd stuga i Målsånna och en fin kvällspromenad längs både Göta kanal och Motala ström. Nyss googlade jag för att se om mitt inlägg är lätt att hitta men det fanns inte med på första sidan. Varför hamnar då så många hos mig? I juli kommer jag och min syster förmodligen att besöka Blå Lagunen på Gotland och vad som då händer med besöksstatistiken får vi se. Jag kommer inte att skriva in namnet i rubriken, för jag vill inte locka till mig folk som egentligen letar efter något annat.
Det där med hur folk hittar till mig och min blogg är lite spännande. Länge var det Carlanderska sjukhuset som fick många besök. Där fick jag min njure opererad och blev av med min nefrostomi och jag var nog ganska lyrisk över hur det var på det privata sjukhuset i Göteborg. Att jag hamnade där berodde på att en läkare från Malmö skulle operera och han arbetade där ibland. Jag ifrågasatte aldrig varför kirurgerna i Östersund inte klarade av den operationen men jag vet att det ansågs vara den mest kunniga kirurgen inom det området som utförde ingreppet. Det inlägget finns i min gamla blogg och likadant är det med inlägget om min hund, Kaspers, stora fettknöl och den operationen. Det fick också väldigt många besökare ett tag och fortfarande är det ett av de mest sökta på min gamla blogg. Underligt men kanske har många problem med fettknölar.
Jaja, åter till nutid. Jag kommer ju inte ut på några promenader och jag längtar mig halvt fördärvad efter att komma ut i naturen. I morse hade jag ett möte med Gunnar och då blev det i alla fall en kort och jobbig promenad till honom från Badhusparken. Där blev det ett foto på Thomée med Frösön i bakgrunden, ett uttjatat motiv men det fanns inom räckhåll.

Gunnar ska ha långsemester nu och nästa tid är bokad först i september. Det är han väl värd. Kanske kommer jag under tiden fram till om jag tror att det ger mig tillräckligt att fortsätta samtalen med honom. Det ger mig mycket eftersom det är intressanta och insiktsgivande samtal men hjälper de verkligen? Det ska jag fundera på. Jag vet att jag kommer att sakna våra möten om jag avslutar men det kanske inte räcker för att betala 900:-/tillfälle. Jag har inte haft några kraftiga dissociationsepisoder på ett tag utan bara den vanliga ständiga dimman i huvudet och kanske är det så det måste få vara. Men kanske är det som att ge upp lite för tidigt. Som sagt, jag ska fundera.
I morgon hoppas jag på att ett mirakel ska ske. Då ska jag träffa läkaren på HC och en del av mig hoppas stenhårt på att han ska ge mig en inhalator och att det ska visa sig vara precis vad jag behöver för att kunna återuppta mina långa promenader. Men förmodligen ska vi bara gå igenom vilka undersökningar och möjligheter som finns så jag försöker hålla tillbaka mina hoppfulla tankar. Men även om inget mirakel sker i morgon så kanske jag kan få ett besked om att det snart kan hända. Jag är ju ganska bra på att se att ljuset finns där framme och även det här bakslaget kommer säkert att ge mig ännu ett bevis på att efter regn kommer solsken.
Där hade jag tänkt avsluta men då kom tankarna in på takbygge över balkongen. Ni kanske minns att jag och min balkonggranne vill ha sådana och det har varit en riktig långbänk sedan dess. Det har bollats fram och tillbaka mellan bostadsrättsföreningen och HSB och jag gav nästan upp. Då plötsligt kom ett mail om att bygget är godkänt och att underskrivna papper hade skickats med posten. Jag pratade med min granne och nu är två byggfirmor tillfrågade om att lämna offert. Från den ena har vi redan fått ett prisförslag men vi inväntar ett till innan vi bestämmer oss. För någon dag sedan ringde min granne och berättade att nu hade hon sålt min markis och jag skulle få 2.500:- för den. Inte alls dumt. Vi har likadana markiser och de som köpte hennes hade en dotter som undrade om jag skulle sälja min också. Då slapp jag det bekymret och får mer betalt än jag hade begärt om jag själv hade lagt ut den på blocket. Nermonteringen får köparna fixa. Nu hoppas jag att våra tak kan komma på plats snart.



















































































